Φανταστείτε ότι πηγαίνετε σε μια συνέντευξη για δουλειά. Φοράτε προσεγμένα, ταιριαστά ρούχα, περιποιείστε τα μαλλιά και το βάψιμο ή το ξύρισμα, χαμογελάτε και δίνετε τον καλύτερο σας εαυτό για να κάνετε μια όσο γίνεται καλύτερη πρώτη εντύπωση.

Κάθε φορά που ένα νέο άτομο εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας περνάτε από μια είδους συνέντευξη κατά κάποιο τρόπο. Ο νέος χρήστης κρίνει με βάση τα όσα βλέπει, σχηματίζει μια εντύπωση για εσάς και αποφασίσει αν αξίζει να σας γνωρίσει καλύτερα και να συνεργαστεί μαζί σας. Το θέμα που τίθεται είναι, η αρχική σας σελίδα, δημιουργεί τη σωστή πρώτη εντύπωση;

 

Τοποθέτηση της αξίας (value proposition)

Ενημερώστε τους επισκέπτες σας τι ακριβώς κάνετε, τι αξία τους παρέχετε, ποιες ανάγκες πελατειακής ομάδας ικανοποιείτε. Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, αλλά δεν είναι, αν κρίνουμε από τον αριθμό των ιστοσελίδων που υπάρχουν χωρίς καμία τοποθέτηση της αξίας τους. Εάν οι άνθρωποι δεν έχουν κατανοήσει τι κάνει η εταιρεία σας, ποιος το κάνει και πώς το κάνει με διαφορετικό τρόπο, δεν θα επιμείνουν πολύ για να το ανακαλύψουν. Γι’ αυτό δώστε τους από την αρχή μια σύντομη και ακριβή τοποθέτηση της αξίας που προσφέρετε στους πελάτες σας μια επιχειρηματική πρόταση, ανάλυση ή δήλωση.

 

Σύνδεση με social media (linkes to social media)

Θέλετε οι άνθρωποι να σας ακολουθούν και να μαθαίνουν για εσάς στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Οπότε, τοποθετήστε τα κουμπιά των social media που έχετε παρουσία στην αρχική σελίδα και κατά προτίμηση σε ένα μέρος που οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να τα βρουν, όπως για παράδειγμα στο υποσέλιδο (footer). Αυξάνοντας το κοινό που σας ακολουθεί, αυξάνετε και την πιθανότητα να πατήσουν κλικ στην ιστοσελίδα σας, από το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στα μέσα δικτύωσης.

 

Ενστικτώδες σύστημα πλοήγησης (navigation menu)

Το μενού ή η μπάρα πλοήγησης για τις υπόλοιπες σελίδες της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να είναι εύκολο να κατανοηθεί και να χρησιμοποιηθεί από κάποιον που είναι πρώτη φορά επισκέπτης. Ο σκοπός είναι όποιος εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας να ξέρει ακριβώς που μπορεί να βρει τις πληροφορίες που αναζητά χωρίς να μπερδεύεται. Επίσης, το σύστημα πλοήγησης θα πρέπει να αντανακλά την τυπική συμπεριφορά του χρήστη στην ιστοσελίδα σας, φέρνοντας τις σελίδες που επισκέπτεστε πιο συχνά στο προσκήνιο.

 

Στοιχεία επικοινωνίας (contact info)

Πόσες φορές σας έχει τύχει να χρειάζεστε άμεσα τεχνική υποστήριξη ή την εξυπηρέτηση πελατών, αλλά δεν μπορούσατε να βρείτε το τηλέφωνο που θα σας έβγαζε από τη δύσκολη θέση; Μην βάζετε τους υποψήφιους πελάτες σας στην ίδια θέση. Οι επισκέπτες μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να μπορούν να εντοπίζουν τα στοιχεία επικοινωνίας σας σε περίοπτο σημείο στην αρχική σελίδα. Αρκετά συχνά βρίσκονται στο υποσέλιδο (footer) μαζί με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ακόμα και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται να σας καλέσει.

Οι άνθρωποι θέλουν να εργαστούν με ανθρώπους. Έχοντας αυτές τις πληροφορίες ευδιάκριτες και διαθέσιμες, αφήνετε τους ανθρώπους να γνωρίζουν ότι μπορούν να σας καλέσουν αν χρειάζονται κάτι, αλλά επίσης αυξάνετε την αξιοπιστία, καθιστώντας σαφές ότι αυτή είναι η αρχική σελίδα μιας νόμιμης επιχείρησης. Αν ανησυχείτε ότι θα γίνεται κατάχρηση της τηλεφωνικής επικοινωνίας, μπορείτε να δημιουργήσετε τις “ώρες επικοινωνίας” ή ακόμη σκεφτείτε το ενδεχόμενο ενός live chat.

 

Ιστολόγιο (blog)

Από τη στιγμή που το ιστολόγιο σας αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της στρατηγικής περιεχομένου, μπορείτε να παροτρύνετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να γραφτούν στο newsletter, ώστε να λαμβάνουν άμεσα τα νέα άρθρα που δημοσιεύονται. Το περιεχόμενο του ιστολογίου σας αντικατοπτρίζει την εμπειρία και την εξυπηρετικότητα σας, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα έναρξης μιας σχέσης με το εμπορικό σήμα σας.

 

Μαρτυρίες πελατών (testimonials)

Σύμφωνα με έρευνες το 79% των καταναλωτών εμπιστεύεται διαδικτυακά σχόλια και μαρτυρίες, όπως και προσωπικές συστάσεις από φίλους ή γνωστούς τους. Έτσι, εάν η εταιρεία σας έχει θετικά σχόλια από τους προηγούμενους ή υφιστάμενους πελάτες σας, αξιοποιήστε τα! Αν πάλι τα σχόλια είναι ανάμεικτα, αφήστε τους πελάτες σας να ξέρουν ότι δεν καυχιέστε μόνο για τα επιτεύγματα σας, αλλά οικοδομείτε εμπιστοσύνη με το κοινό και μπορούν να αισθάνονται σίγουροι να σας επιλέξουν, αφού η κοινωνική απόδειξη το δείχνει.

 

Μικρό video

Αυτό δεν χρειάζεται να το εφαρμόσετε, αλλά αν το κάνετε να ξέρετε ότι σε κάθε περίπτωση έχει θετικό αντίκτυπο. Ένα γρήγορο εισαγωγικό βίντεο στην αρχική σελίδα σας, που εξηγεί τι κάνει η επιχείρηση σας, εμφανίζει το γραφείο σας, παρουσιάζει την ομάδα σας είναι ένας από τους ευκολότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη διάδραση με ένα χρήστη και ειδικά ότανμ πρόκειται για μια νέα επιχείρηση που στοχεύει στο branding. Ωστόσο, αν χρησιμοποιείτε βίντεο, φροντίστε να έχει σύντομη διάρκεια (λιγότερο από 3 λεπτά), ώστε να μην χάνετε το ενδιαφέρον του επισκέπτη σας. Το σκεπτικό είναι να κάνετε απλά μια γρήγορη επισκόπηση της εταιρείας σας, όχι να παρουσιάσετε ολόκληρη την ιστορία της.

 

Αυθεντικές εικόνες υψηλής ποιότητας (high quality photos)

Οι στοκ εικόνες είναι πραγματικά βολικές, αλλά δεν θα προσδώσουν αξιοπιστία για την εταιρία σας, ούτε θα δημιουργήσουν αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τις εικόνες χαμηλής ανάλυσης ή μικρού μεγέθους. Χρησιμοποιώντας πραγματικές φωτογραφίες από την ομάδα εργασίας ή το γραφείο στην αρχική σελίδα αποτυπώνετε ένα ρεαλιστικό πορτρέτο του τι οι άνθρωποι μπορούν να περιμένουν από τη συνεργασία μαζί σας, ενώ οι εικόνες υψηλής ποιότητας δείχνουν επαγγελματισμό και προσοχή στη λεπτομέρεια.

 

Επισκόπηση των Υπηρεσιών / Χαρακτηριστικά

Πέρα από τη γενική επισκόπηση που θα πρέπει να αναφέρετε σχετικά με το τι κάνει η εταιρία σας, θα πρέπει να συμπεριλάβετε και ένα σύντομο περιεχόμενο των ειδικών χαρακτηριστικών, προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρετε. Με αυτές τις πληροφορίες παρέχετε λίγες περισσότερες λεπτομέρειες στο χρήστη που μπορούν να τον παρακινήσουν να μεταβεί σε άλλες σελίδες, αλλά επίσης βοηθά στην υψηλότερη κατάταξη της σελίδας για τις υπηρεσίες αυτές στις μηχανές αναζήτησης.

 

Τυχόν βραβεία, πιστοποιήσεις ή επαγγελματικές συνεργασίες (awards, certifications)

Έχει η επιχείρηση σας λάβει κάποια πιστοποίηση, βραβείο ή αναγνώριση τον τελευταίο καιρό; Εννοείται πως είναι καλό να το αναφέρετε! Οποιαδήποτε διάκριση στον κλάδο συμβάλλει στην αξιοπιστία, αποδίδει ποιότητα και ενισχύει την εικόνα της εταιρίας ως έναν εμπειρογνώμονα στον τομέα της. Ακόμη, σημαντικές συνεργασίες που έχετε συνάψει θα μπορούν να επισημαίνονται, δημιουργώντας σας το πρότυπο ενός έμπιστου και ικανού εμπορικού συνεργάτη.

 

Αυτά τα 10 βασικά στοιχεία μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια καλή πρώτη εντύπωση και να “περάσετε το τεστ της συνέντευξης”. Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε όμως είναι ότι πολλές φορές αυτό που θέλουμε εμείς δεν συνάδει με τις προτιμήσεις του κοινού μας, με τις απαιτήσεις του SEO και τις προτάσεις της εταιρίας που έχει αναλάβει τη δημιουργία ή αναβάθμιση του site μας. Η λύση σε αυτή την περίπτωση είναι ευελιξία.