Η συγγραφή θα φανταζόμασταν πως απαιτεί ιδιαίτερη δημιουργική δεξιοτεχνία, στην πράξη όμως αυτό δεν είναι απαραίτητο. Σε κάποιες περιπτώσεις ίσως χρειάζεται μια εξειδίκευση στο θέμα που περιγράφετε, όμως σε γενικές γραμμές δεν είναι τόσο δύσκολο. Αυτό που είναι πράγματι δύσκολο είναι οι αναγνώστες να λατρέψουν το περιεχόμενο σας. Και για να το πετύχετε αυτό δεν θα πρέπει να δίνετε σημασία μόνο σε ό,τι γράφετε, αλλά και στο πώς το γράφετε. Εάν το περιεχόμενο σας δεν παρέχει στους αναγνώστες κάποιου είδους αξία, όπως να δίνει απάντηση σε ένα ερώτημα τους ή ακόμη και να τους διασκεδάζει, τότε δεν εξυπηρετεί πραγματικά κάποιον σκοπό. Το γεγονός ότι θα πρέπει συνδυαστικά το περιεχόμενο αυτό να είναι αρεστό και στη Google είναι μια παράμετρος που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν σε κάθε συνάρτηση που δημιουργούμε..

 

Συναρπάστε τους αναγνώστες σας

Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι συναρπαστικό. Κάθε επικεφαλίδα, παράγραφος και γραμμή θα πρέπει να είναι τόσο συναρπαστική, ώστε οι αναγνώστες σας όχι μόνο να το απολαμβάνουν, αλλά να περιμένουν εναγωνίως και το επόμενο άρθρο σας.  Η συγγραφή συναρπαστικού περιεχομένου δεν είναι τόσο ανέφικτη όσο πιθανότατα να νομίζετε.

Το άρθρο θα πρέπει να προσφέρει μια απλή, αλλά πρακτική χρησιμότητα. Σύμφωνα με μια μελέτη των New York Times, το 94 τοις εκατό των ανθρώπων που κοινοποιεί ένα άρθρο, το κάνει επειδή θεωρεί πως είναι χρήσιμο. Αυτός είναι και ο λόγος που άρθρα που επισημαίνουν “10 εύκολοι και χρήσιμοι τρόποι να…” έχουν τόσο μεγάλη απήχηση.

Ένα άλλο σημείο που αρέσει στο κοινό είναι η ψυχαγωγία, γι’ αυτό άλλωστε όταν κάτι είναι απολαυστικό, συχνά γίνεται “viral”. Προσπαθείτε να βρίσκετε τρόπους να ενσωματώνετε κάποιο στοιχείο χιούμορ ακόμα και στο πιο πρακτικό περιεχόμενο.

Η αξιοπιστία μετράει πάντα. Φροντίστε αυτά που γράφετε να τα στηρίζετε σε αξιόπιστο υπόβαθρο και να βασίζονται σε έγκυρες πηγές. Η δημιουργία εμπιστοσύνης είναι το θεμέλιο για να χτίσετε μια σχέση με το κοινό σας. Μην ξεχνάτε, πως η αξιοπιστία ωφελεί επίσης το εμπορικό σήμα της εταιρίας σας, τη φήμη σας, αλλά ενισχύει και την κατάταξη της σελίδας σας στη Google.

 

Φιλικό στο κινητό

Ήδη πριν από δύο χρόνια η Google ανακοίνωσε ότι είναι περισσότεροι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για τις αναζητήσεις τους από ότι αυτοί που χρησιμοποιούν υπολογιστές. Σήμερα, η κολοσσιαία μηχανή αναζήτησης έχει καταστήσει το “mobile friendly design” μέρος του αλγορίθμου της, ώστε να παρέχει στους χρήστες της ακριβώς αυτό που επιθυμούν, δηλαδή μια βέλτιστη χρήση από το κινητό τους τηλέφωνο.

Ο βασικός κανόνας είναι ένας. Περιεκτικό περιεχόμενο. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα μικρό σε έκταση, αλλά απαλλαγμένο από λέξεις, φράσεις, προτάσεις που δεν χρειάζονται. Ο στόχος είναι να περιοριστεί το κείμενο, χρησιμοποιώντας σύντομες παραγράφους, εξαλείφοντας “βαριές” λέξεις (πχ. «πολύ») και αναδιατυπώνοντας με παθητική φωνή όπου είναι δυνατό. Χρησιμοποιήστε σύντομες και “γλυκές” επικεφαλίδες, αντί για μακροσκελείς και αρνητικές, καθώς οι μικρότερες επικεφαλίδες είναι πιο ευδιάκριτες κατά το σκανάρισμα της ανάγνωσης.

Με άλλα λόγια, μην γράφετε λιγότερο, γράψτε καλύτερα.

Δημιουργήστε αξία

Σε όλους αρέσουν τα άρθρα “Πώς να..” (how-to). Άλλωστε είναι πολύτιμα, επίκαιρα και προσφέρουν χρησιμότητα. Εσείς δεν θέλατε να μάθετε “πώς να γράφετε θέματα αγαπητά στο κοινό σας”;! Μάλλον γι’αυτό διαβάζετε αυτό το άρθρο!

Επιλέξτε θέματα μπαίνοντας στη θέση του αγοραστή/καταναλωτή/αναγνώστη σας και φανταστείτε τι θα τον ενδιέφερε να μάθει.

Επιλέξτε έναν τίτλο που προσδιορίζει συγκεκριμένα το “μάθημα” που θα περιγραφεί.

Εισάγετε το θέμα που θα προετοιμάσει τον αναγνώστη για το περιεχόμενο που θα ακολουθήσει με έναν πρόλογο.

Παρουσιάστε συγκεκριμένα και περιγραφικά τις οδηγίες, γράφοντας σε δεύτερο πρόσωπο, περιλαμβάνοντας παραδείγματα και χρησιμοποιώντας συνδέσμους (links) σε άλλες πηγές που παρέχουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Όταν οι αναγνώστες αντλούν μια πραγματική ωφέλεια από τη γνώση που τους μεταδίδεται και νιώθουν πως μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν, τότε έχουν την επιθυμία να τη μοιραστούν και με άλλους ανθρώπους που θα τη βρουν επίσης χρήσιμη. Όταν γράφετε “Πώς να…” άρθρα, μην εστιάζετε στο προϊόν ή την υπηρεσία σας, αλλά σκεφτείτε σε τι το κοινό θα αφιέρωνε χρόνο για να το διαβάσει ή θα ήθελε να το μοιραστεί.

 

Χρησιμοποιήστε δυνατές λέξεις

Μερικοί άνθρωποι έχουν τέτοιο συγγραφικό ταλέντο που το περιεχόμενο τους αγγίζει αμέσως τους αναγνώστες σε ένα συναισθηματικό επίπεδο. Εν μέρει το καταφέρνουν με τις δυνατές λέξεις (power words), ενσωματώνοντας τες στο δικό του στιλ γραφής κάνοντας το πιο ελκυστικό. Όταν περιγράφονται τα γεγονότα, τονίζοντας τα παράλληλα με ορισμένες λέξεις που πυροδοτούν συναισθήματα, έχει ως αποτέλεσμα τη συναισθηματική αντίδραση του αναγνωστικού κοινού. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γίνει αυτό είναι με τη μορφοποίηση του κειμένου σας (bold, italics, headings).

 

Η γενική οδηγία είναι η εξής. Αν θέλετε να γράψετε περιεχόμενο που θα ενθουσιάσει τους αναγνώστες, θυμηθείτε να δημιουργήσετε συνοπτικό, σκόπιμο περιεχόμενο που πάντα θα στοχεύει στην καρδιά. Κάντε διάφορες δοκιμές για να βρείτε ποια μίξη ταιριάζει στις προτιμήσεις των αναγνωστών σας και σύντομα θα έχετε αποκτήσει μια πολύτιμη φόρμουλα για το γράψιμο του περιεχομένου σας.