Το digital marketing (μάρκετινγκ στο διαδίκτυο) είναι ένας διαφορετικός τρόπος ένας τρόπος για να εμπορευόμαστε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και παίρνει όλο και περισσότερες μορφές. Ένα κομμάτι του digital marketing αφορά το brand positioning.

Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, το brand positioning έχει πολύ μεγάλη σημασία για τις επιχειρήσεις. Ας ερμηνεύσουμε καταρχάς τους όρους.

Positioning (τοποθέτηση):  είναι η διαφοροποίηση του προϊόντος από τον ανταγωνισμό. Η διαφοροποίηση είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.  Υπάρχουν 4 βασικοί τρόποι διαφοροποίησης (προϊόντος , εξυπηρέτησης , προσωπικού, εικόνας). Στη σημερινή εποχή, που τα προϊόντα είναι λίγο-πολύ ίδια, η διαφοροποίηση του προϊόντος είναι σχετικά δύσκολη και γι’αυτό οι εταιρείες εστιάζουν κυρίως στη διαφοροποίηση της εξυπηρέτησης και της εικόνας.

Brand positioning (τοποθέτηση μάρκας) είναι κατά βάση η στρατηγική που κάνει την επιχείρηση αναγνωρίσιμη στο κοινό. Αυτό αποτελεί τον τελικό στόχο κάθε τμήματος Marketing και η επίτευξη του σίγουρα θέλει πολύ μελετημένη στρατηγική και χρόνο.

Όταν η επιχείρηση έχει πετύχει τέτοιου είδους αναγνωρισιμότητα, έχει αποκτήσει ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η αναγνωρισιμότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι αυτή που τελικά ωθεί τον καταναλωτή να τα επιλέξει. Αυτή η στρατηγική έχει διεισδύσει στην καθημερινή μας ζωή και επηρεάζει τις καταναλωτικές μας συνήθειες, χωρίς καν να το αντιλαμβανόμαστε.

Το δικό σας brand positioning statement θα πρέπει να απαντάει σε τέσσερα βασικά στοιχεία:

  • Ποιος είναι το κοινό-στόχος
  • Ορισμός της αγοράς
  • Ποια είναι η αξία/ όφελος του προϊόντος/υπηρεσίας
  • Ποιο είναι το στοιχείο που σας διαφοροποιεί

Παραδείγματα brand positioning

Πολλές επιχειρήσεις έχουν ένα σύνθημα που έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει το brand της επιχείρησης τους. Τα σλόγκαν έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργήσουν μια σαφή τοποθέτηση στο μυαλό των καταναλωτών-στόχων.

Ένα σλόγκαν μπορεί να παρέχει μια σαφή ένδειξη του επιθυμητού brand positioning στην αγορά του προϊόντος. Δεν εννοούμε τη χρήση ενός μότο σε μια καμπάνια, αλλά ένα μότο που θα παίζει σε όλες τις καμπάνιες.

Η  ΙΟΝ σοκολατοβιομηχανία, είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα που έχει πετύχει brand positioning.  Σε κάθε διαφήμιση της από το 1980 έως σήμερα, λανσάρει το μότο «ΙΟΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ».  Η φράση « η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή», τι θα σας φέρει στο μυαλό; Την ION αμυγδάλου φυσικά, και όχι τυχαία.

Αμερικάνικα κλασικά παραδείγματα. «Always» Coca Cola. Αυτή η απλή λέξη έχει καθιερώσει την εταιρία- κολοσσό, δηλώνοντας τη διαρκή σχέση μεταξύ του αγοραστή και της εταιρίας. «The choice of a new generation» είναι το σλόγκαν του μεγάλου ανταγωνιστή της Coca Cola. Η Pepsi με αυτό το το έξυπνο σλόγκαν που υποδηλώνει ένα πιο μοντέρνο προϊόν, εστιάζει στο κοινό της, στοχεύοντας περισσότερο στους νέους.